عکس وب - تصاویر جالب از سرتاسر وب - aksweb.blogsky.com

عکس های خبری - عکس های جالب - عکس های حیرت انگیز - تصاویر خنده دار - عکس های قدیمی و کمیاب - کاریکاتور

عکس وب - تصاویر جالب از سرتاسر وب - aksweb.blogsky.com

عکس های خبری - عکس های جالب - عکس های حیرت انگیز - تصاویر خنده دار - عکس های قدیمی و کمیاب - کاریکاتور

تصاویر ده برج مرتفع جهان

 

در قرن بیست و یکم آسمان خراش هایی که بین 400 تا 800 متر ارتفاع دارند هرگز مانند این دوره شایسته این نام نبوده اند. ده برج مرتفع جهان که در پنج قاره کره زمین واقع شده اند ، نمادهای شکوه ، ثروت و احترام هستند.

در رده بندی مرتفع ترین برج های جهان مقام نخست به برج دبی تعلق دارد. عملیات احداث این برج در سال 2004 آغاز شد.  ارتفاع نهایی این برج حدود 800 متر می باشد.


دومین برج مرتفع جهان در اروپا واقع شده است. عملیات احداث برج « راشیا تاور» از سال 2007 توسط شرکت فاستر اند پارتنرز در محله تجاری شهر مسکو آغاز شده است. ارتفاع نهایی این برج 612 متر خواهد بود.
ساتیاگو کالاتراوا، آرشیتکت اسپانیایی طراح برج « شیکاگو اسپایر» است که در خاتمه عملیات اجرایی اندکی بیش از 609 متر ارتفاع خواهد داشت. « شیکاگو اسپایر » مرتفع ترین برج ایالات متحده و سومین آسمان خراش جهان خواهد بود. احداث این برج که در نزدیکی دهانه رود شیکاگو رایور در حاشیه دریاچه میشیگان واقع شده در سال 2011 خاتمه می یابد.
« پنتومینیوم » چهارمین برج مرتفع جهان نیز در دبی و در قلب منطقه مارینا قرار دارد. احداث این برج که در نهایت 516 متر ارتفاع خواهد داشت از سال 2007 آغاز شده است.
باز هم این شیخ نشین دبی است که پنجمین برج مرتفع جهان در آن واقع شده است. برج العالم که در منطقه « بیزنس بی » دبی قرار دارد در پایان عملیات اجرایی اش در سال 2011 با 108 طبقه 501 متر ارتفاع خواهد داشت.
احداث برج شانگهای ورلد فایننشال سنتر در بندر شانگهای چین از سال 1997 آغاز شد. این برج با 492 متر ارتفاع ششمین برج مرتفع جهان می شود.
برج اینترنشنال کامرس سنتر در هنگ کنگ که احداث آن در سال 2010 خاتمه یافت با 484 متر ارتفاع مقام هفتمین برج مرتفع جهان را به خود اختصاص داد.
برج گوانگژو در شهر کانتون چین در حال احداث است. این برج با 450 متر ارتفاع نهایی هشتمین آسمان خراش جهان خواهد بود که البته با آنتنی که برفراز آن نصب می شود ارتفاعش به 610 متر بالغ خواهد شد.
احداث برج تایپه 101 در شهر تایپه ، پایتخت تایوان در سال 2004 خاتمه یافت. این برج با 448 متر ارتفاع برای مدت کوتاهی مرتفع ترین برج جهان بود ، اما اکنون در مقام نهم جای گرفته است.
برج « فریدوم تاور » در محله منهتن نیویورک و در محل سابق برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در حادثه 11 سپتامبر 2001 نابود شدند ، در دست احداث است. احداث فریدوم تاور از آوریل 2006 آغاز شده است.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد